Z Carvaną nie znajdziesz okazji

Category: Która Jest
17 lutego 2021

BRAZYLIA – 2020/09/09: Na tym zdjęciu logo Carvana wyświetlane na smartfonie. (Zdjęcie. [+] Ilustracja: Rafael Henrique / SOPA Images / LightRocket via Getty Images)

SOPA Images / LightRocket przez Getty Images

Ponieważ indeks S&P 500 osiąga najwyższe w historii poziomy, wielu inwestorów chce obniżyć ryzyko w swoich portfelach. Powinni zacząć od wyeliminowania niezwykle ryzykownych gospodarstw. Jak niedawno wspomniałem, akcje takie jak Tesla (TSLA) i Wayfair (W) przedstawiają ekstremalne poziomy ryzyka pomimo ich doskonałych wyników cenowych. Powiernicy potrzebują czegoś więcej niż tylko dynamiki cen, aby uzasadnić inwestowanie w dane akcje. W tym tygodniu przedstawiamy kolejną akcję, której szum osiągnął niespotykane dotąd rozmiary. Powiernicy powinni unikać Carvany (CVNA: 203 USD za akcję).

Odkąd ostrzegałem o firmie w kwietniu 2019 roku, stan magazynowy poszedł w górę

157% (w tym a

96% wzrostu od początku roku), podczas gdy S&P 500 wzrósł tylko o 15%. Mylą się inwestorzy, którzy sądzą, że tak niezwykłe zachowanie na giełdzie zbiega się z przyspieszeniem wzrostu przychodów, poprawą rentowności lub zwiększeniem przewagi konkurencyjnej. Podczas gdy notowania akcji Carvany są atrakcyjne dla wielu inwestorów dynamicznych, inwestorzy pełniący obowiązki powiernicze powinni wziąć pod uwagę pogarszające się fundamenty, słabą pozycję konkurencyjną i nierealistyczny wzrost zysków implikowany przez bieżącą wycenę.

Ten raport pomaga inwestorom wszystkich typów zobaczyć, jak ekstremalne ryzyko w CVNA jest oparte na:

  • Spowolnienie wzrostu przychodów i rosnące straty
  • Więksi i bardziej dochodowi konkurenciObliczenia matematyczne: nawet Carvana nie wierzy w wzrost przychodów i zysków wynikających z obecnej wyceny Carvana jest nowa, ale nie wyjątkowa

    Te stany będą następne w legalizacji marihuanyAktualizacja bodźca: Demokraci Izby Reprezentantów rozważają nowy, mniejszy pakiet pomocyBiden, Demokratyczne zwycięstwa byłyby najlepszym wynikiem dla gospodarki, mówi Moody’sWielu inwestorów uważa, że ​​Carvana jest początkującym gigantem handlu elektronicznego, który ma zamiar zakłócić przestarzały rynek. Obiecując bezdotykowy proces dostawy, ogólnokrajowe zapasy, bez targowania się, proces transakcyjny, który można zakończyć w ciągu 10 minut, a nawet automat samochodowy, Carvana stwarza poczucie nowego sposobu prowadzenia działalności.

    Jednak ten nowy sposób prowadzenia działalności jest bardziej stylowy niż treściowy i może być łatwo powielony przez osoby zasiedziałe. CarMax (KMX) już sprzedaje samochody online, a klienci podpisują ostateczną dokumentację po przyjeździe (tak samo jak Carvana). Carvana, w swej istocie, jest dealerem samochodowym z łatwą do odtworzenia przewagą konkurencyjną, jeśli taka istnieje. Podobnie jak wszyscy inni dealerzy, Carvana musi pozyskiwać pojazdy, zarządzać zapasami, przyciągać klientów i sprzedawać samochody za więcej, niż za nie zapłacili.

    Carvana ma nadzieję, że jej integracja pionowa i proces sprzedaży bezpośredniej zapewnią konsumentom większy wybór, wyższe marże i bardziej satysfakcjonujące wrażenia klientów. Jednak w porównaniu z rówieśnikami, takimi jak CarMax, trudno jest dokładnie określić, gdzie leży jakakolwiek przewaga. Podobnie jak CarMax i inni dealerzy, Carvana pozyskuje swoje zapasy głównie za pośrednictwem rynków aukcyjnych i klientów, a handel elektroniczny nie jest destrukcyjnym kanałem sprzedaży, jak niektórzy sądzą.

    Handel elektroniczny nie jest trwałą zaletą

    Podczas gdy sklepy stacjonarne mogą powodować kosztowne utrudnienia dla działalności tradycyjnych sprzedawców detalicznych, salony samochodowe czerpią duże korzyści z fizycznych lokalizacji. Według raportu Edmunds.com Millennial Mobile Car Shopping Report, 96% millenialsów twierdzi, że ważne jest, aby przetestować pojazd przed rozpoczęciem jazdy. W przeciwieństwie do Carvany, CarMax jest w stanie dotrzeć do różnych grup klientów dzięki modelowi omnichannel. Klienci mogą zdecydować się na dokończenie całego procesu zakupu online, w sklepie lub połączenie tych dwóch.

    CarMax, dzięki swojej ogólnokrajowej działalności, ma również większe zapasy i jest w stanie zaoferować klientom większą elastyczność i opcje w całym procesie sprzedaży niż Carvana.

    CarMax to nie jedyna konkurencja, z jaką Carvana ma do czynienia. Wielu tradycyjnych dealerów samochodowych skorzystało z handlu elektronicznego, aby zwiększyć wygodę zakupów i zwiększyć przychody.

    Penske Automotive Group (PAG) oferuje konsumentom narzędzia do badania stanów magazynowych firmy w określonym promieniu przebiegu. Firmy takie jak TrueCar (TRUE) już współpracują z dealerami, aby oferować zapasy również w Internecie.

    Gdyby Carvana odniosła większy sukces, trudniej byłoby wyróżnić się na tle konkurencji. Nic nie powstrzymuje innych dealerów przed przyjęciem praktyk Carvany w handlu elektronicznym przy jednoczesnym wykorzystaniu istniejących zapasów i zalet dystrybucji.

    Niezrównoważone stopy wzrostu i nasycony rynek

    Automaty sprzedające samochody i reklamy Carvany pomogły firmie osiągnąć znaczny wzrost przychodów od 2015 r. Jednak wzrost przychodów szybko spada, zgodnie z rys. 1. Wzrost przychodów Carvany r / r spowolnił z 181% w 2016 r. Do 101% w 2019 r., A ponad 54% okres TTM.

    Wykres 1: Tempo wzrostu przychodów Carvany r / r od 2016 r

    CVNA spowalnia wzrost przychodów

    Znaczna część wzrostu przychodów Carvany jest spowodowana ekspansją na nowe rynki. Jednak Carvanie szybko wyczerpują się obszary geograficzne, na które może się rozszerzyć. Od początku 2013 roku na jednym rynku firma rozszerzyła swoją działalność na 261 rynków od 2Q2020. Jak pokazuje rysunek 2, populacja tych 261 rynków stanowi 73% całej populacji Stanów Zjednoczonych, co pozostawia tylko 27% rynku dostępnego do przyszłej ekspansji.

    Rysunek 2: 261 rynków Carvany stanowi 73% całej populacji USA

    Rynek CVNA jako% populacji USA

    Ponadto dalsza ekspansja prawdopodobnie nie będzie tak owocna, ponieważ średnia wielkość populacji niewykorzystanych rynków spada z 3,5 miliona w 2015 roku do zaledwie 213 tysięcy TTM. Rysunek 3 ilustruje, jak Carvana rozwija się w lokalizacjach, które obsługują mniej klientów.

    Rysunek 3: Średnia populacja nowych rynków Carvany od 2013 r

    CVNA Średnia wielkość populacji na nowy rynek

    Wydajność operacyjna spada

    Gdy firma wchodzi na mniejsze rynki, spada wydajność operacyjna. Rysunek 4 ilustruje, jak wydatki na sprzedaż, koszty ogólne i administracyjne firmy Carvana wzrosły z 1,18 USD / osobę w 2015 r. Do 4,10 USD / osobę TTM na rynkach operacyjnych.

    Rysunek 4: Populacja wydanych kosztów sprzedaży, kosztów ogólnych i administracyjnych / rynku operacyjnego

    CVNA SGA na obsługiwaną populację

    Carvana stawia czoła ciężkiej konkurencji

    Wielu lokalnych dealerów utworzyło istniejące sieci dystrybucji i duże zapasy dostępne do natychmiastowej jazdy testowej. Dodatkowo Carvana stoi w obliczu bezpośredniej konkurencji ze strony CarMax i jego modelu omnichannel. Ci konkurenci stanowią silny przeciwwagę dla przyszłego rozwoju firmy.

    Na przykład wzrost jej udziału w rynku w Atlancie, najbardziej dojrzałym rynku firmy, spadł z 44% r / rw 2017 r. Do zaledwie 18% r / rw 2019 r.

    Atlanta jest prawdopodobnie dobrym wskaźnikiem zastępczym dla 260 innych rynków firmy w okresie dojrzewania.

    Rysunek 5: Udział Carvany w tempie wzrostu rynku Atlanty r / r

    Zyski udziału w rynku CVNA zwalniają

    Konkurencja jest o wiele bardziej opłacalna

    Plany ekspansji Carvany są dodatkowo utrudnione przez słabą rentowność firmy. Chociaż marża zysku operacyjnego netto Carvany po opodatkowaniu (NOPAT) poprawiła się z -26% w 2015 r. Do -9% TTM, pozostaje znacznie poniżej wszystkich konkurentów i grupy porównawczej, zgodnie z wykresem 6.

    Rówieśnicy obejmują CarMax Inc. (KMX), Lithia Motors, Inc. (LAD), AutoNation Inc. (AN), Penske Automotive Group, Inc., KAR Auction Services, Inc. (KAR), Asbury Automotive Group, Inc. (ABG ), Sonic Automotive, Inc. (SAH), Group 1 Automotive, Inc. (GPI), Cars.com Inc (CARS), TrueCar, Inc. (TRUE) i America’s Car-Mart, Inc. (CRMT).

    Zwroty zainwestowanego kapitału Carvany, miara efektywności bilansu, są lepsze niż w grupie rówieśniczej. Obroty zainwestowanego kapitału firmy poprawiły się z 0,8 w 2015 r. Do 2,4 TTM, podczas gdy obroty zainwestowanego kapitału TTM w grupie porównawczej poprawiły się z 2,1 do 2,2 w tym samym czasie.

    Jednak doskonała efektywność kapitałowa Carvany nie wystarczy, aby zrównoważyć jej bardzo ujemne marże. Firma nigdy nie wygenerowała dodatniego NOPAT-u w żadnym roku mojego modelu (pochodzi z 2015 r.), A zwrot z zainwestowanego kapitału (ROIC) Carvany poprawił się tylko nieznacznie z -22% w 2015 do -21% TTM. W międzyczasie średni wskaźnik ROIC ważony kapitalizacją rynkową firmy w grupie porównawczej wzrósł z 8% do 10% w tym samym czasie.

    Rysunek 6: Marża NOPAT Carvany, obroty zainwestowanego kapitału i ROIC w porównaniu z partnerami

    CVNA NOPAT Marża IC zamienia ROIC

    Straty Carvany też rosną

    Nadzieja dla firmy o wysokim wzroście polega na tym, że w końcu uzyska wydajność dzięki ekonomii skali i stanie się rentowna. Wygląda na to, że Carvana jeszcze nie zmierza w tym kierunku. Jak widać na rysunku 7, Carvana zwiększyła przychody o 138% rocznie od 2015 r. Szybki wzrost przychodów Carvany nie dotyczył faktycznych zysków. Podstawowe zarobki Carvany spadły z – 40 mln USD w 2015 r. Do – 134 mln USD w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy (TTM).

    Rysunek 7: Przychody i dochody podstawowe Carvany od 2015 r

    Podstawowe dochody CVNA

    Carvana również spala gotówkę

    Carvana ma za sobą długą historię znacznego spalania wolnych przepływów pieniężnych (FCF), które prawdopodobnie nie ulegną zmianie w najbliższym czasie. Od 2016 roku firma spaliła łącznie 2,4 miliarda dolarów (7% kapitalizacji rynkowej) w FCF. Co gorsza, przyspieszenie spalania FCF firmy. Carvana spaliła łącznie 1,7 miliarda dolarów w FCF w ciągu ostatnich dwóch lat i 1,3 miliarda dolarów w okresie TTM. Na koniec 2Q20 Carvana miała 1,1 mld USD zaangażowanych zasobów płynności, w tym 246 mln USD w gotówce i ekwiwalentach środków pieniężnych. Przy obecnym współczynniku wykorzystania FCF firma ma wystarczającą ilość gotówki, aby działać przez jedenaście miesięcy, zanim zabraknie lub rozwodni swoich inwestorów, pozyskując większy kapitał.

    Nawet Carvana nie wierzy w oczekiwania wynikające z jej ceny

    Pomimo pogarszających się podstaw i ostrzejszej konkurencji, Carvana jest wyceniana tak, jakby była większa niż łączne przychody jej grupy rówieśniczej.

    Aby uzasadnić obecną cenę

    203 USD za akcję, Carvana musi:

    • Wzrost przychodów o 40% (w porównaniu z konsensusowymi szacunkami 34% w 2020 r., 46% w 2021 r. I 34% w 2022 r.) Składał się corocznie przez następną dekadę
    • Natychmiast osiągnij 4% (równy marży TTM grupy rówieśniczej) marża NOPAT (w porównaniu do -9% TTM)Zobacz matematykę tego scenariusza odwróconego DCF. W tym scenariuszu przychody Carvany w 2029 roku osiągną 114 miliardów dolarów, czyli o 11% więcej niż łączne przychody TTM każdej z firm wymienionych na rysunku 6.

      W ubiegłym roku Carvana wygenerowała przychody w wysokości 3,9 miliarda dolarów i sprzedała łącznie 217 tysięcy pojazdów detalicznych i hurtowych – czyli 18 tysięcy dolarów przychodu na sprzedaną jednostkę. Zakładając inflację na poziomie 3,5% rocznie, przychód na sprzedaną jednostkę w 2029 roku wyniósłby

      26 tysięcy dolarów, w którym to momencie firma musiałaby sprzedać

      4,5 miliona pojazdów detalicznych i hurtowych, aby osiągnąć 114 miliardów dolarów przychodów.

      Tak wysoka liczba prawdopodobnie zaszokowała nawet optymistycznego prezesa Carvany, Ernesta Garcii III, który stwierdził w zeszłym roku: „Uważamy, że możemy sprzedać dwa miliony samochodów rocznie. Obecna cena nie tylko oznacza, że ​​firma sprzedaje ponad dwukrotnie więcej samochodów, niż spodziewa się prezes, ale także oznacza, że ​​firma zajmuje 9% obecnego udziału w rynku. Dla porównania, CarMax, największy dealer samochodów używanych w USA, ma zaledwie 2% rynku.

      Rysunek 8 przedstawia oczekiwania wzrostu NOPAT wpisane w cenę akcji w porównaniu z historycznymi wartościami NOPAT firm. W tym scenariuszu Carvana zwiększy NOPAT z – 272 mln USD w 2019 r. Do 4,8 mld USD w 2029 r.

      Rysunek 8: Aktualna wycena oznacza nierealistyczny wzrost NOPAT

      Scenariusz uzasadnienia CVNA

      W tym scenariuszu NOPAT Carvany osiągnie 4,8 miliarda dolarów (w porównaniu z – 378 milionów dolarów TTM) w 2029 roku lub

      Znaczący minus, nawet jeśli prezes ma rację

      Nawet jeśli założę, że Carvana może osiągnąć cel dyrektora generalnego, aby stać się firmą produkującą 2 miliony samochodów rocznie, CVNA wiąże się ze znacznym ryzykiem. W tym scenariuszu Carvana musi:

      • Wzrost dochodów o 34% w 2020 r., 46% w 2021 r. I 34% w 2022 r. (Konsensus szacunków), a następnie o 26% rocznie
      • Natychmiast osiągnij 4% (równy marży TTM grupy rówieśniczej) marży NOPATZobacz matematykę tego scenariusza odwróconego DCF. W tym scenariuszu Carvana zwiększa NOPAT z – 272 mln USD w 2019 r. Do 2,2 mld USD za 10 lat, a wartość akcji wynosi dziś zaledwie 83 USD za akcję – spadek o 59%. W tym scenariuszu firma zwiększy przychody do 52 miliardów dolarów w 2029 roku. Jeśli założę, tak jak w poprzednim scenariuszu, Carvana wygeneruje

        26 tysięcy dolarów na samochód sprzedany w 2029 roku, a za dekadę firma osiągnie swój cel 2 milionów samochodów rocznie.

        Rysunek 9 porównuje zakładany przyszły NOPAT firmy w tym scenariuszu z historycznym NOPAT-em.

        Rysunek 9: Carvana ma duże ryzyko ujemne: scenariusz wyceny DCF

        Scenariusz wyceny CVNA

        Przejęcie byłoby nierozsądne

        Często największym ryzykiem związanym z jakąkolwiek tezą o niedźwiedziu jest to, co nazywam „głupim ryzykiem pieniężnym, co oznacza, że ​​przychodzi nabywca i płaci za Carvanę po aktualnej lub wyższej cenie akcji pomimo przewartościowania akcji. Chociaż myślę, że konkurenci byliby lepiej przystosowani do dostosowania swoich obecnych modeli do potrzeb konsumentów, prawdopodobne jest, że konkurent mógłby zdecydować się na zakup Carvany, zamiast budować własną platformę handlu elektronicznego. Jednak biorąc pod uwagę bardzo ujemne marże i zawyżoną cenę akcji, myślę, że byłoby nierozsądne, gdyby większa firma kupowała Carvanę na obecnym poziomie.

        Prawdopodobieństwo nabycia Carvany przez kogoś jest dodatkowo zmniejszone przez niskie bariery wejścia w handel elektroniczny. Firma nie ma znaczącej przewagi technologicznej ani logistycznej, co oznacza, że ​​inne firmy mogą łatwo i mniej kosztownie powielać jej model biznesowy. Niemniej jednak uważam, że pomocne jest ilościowe określenie, jakie, jeśli w ogóle, nadzieje na przejęcie są wyceniane na giełdzie.

        Przechodzenie przez matematykę przejęcia

        Po pierwsze, inwestorzy muszą wiedzieć, że Carvana ma duże zobowiązania, przez co jest droższa niż początkowo sugerowałyby liczby księgowe.

        1. 547 mln USD w udziałach mniejszościowych (2% kapitalizacji rynkowej)
        2. 188 mln USD w pozostających w obrocie opcjach na akcje dla pracowników (1% kapitalizacji rynkowej)Po skorygowaniu o te zobowiązania mogę modelować wiele scenariuszy cen zakupu. Do tej analizy wybrałem CarMax (KMX) jako potencjalnego nabywcę Carvany, ponieważ przejęcie mniejszej firmy natychmiast zwiększyłoby jej obecność w handlu elektronicznym. Chociaż wybrałem CarMax, analitycy mogą wykorzystać prawie każdą firmę do przeprowadzenia tej samej analizy. Kluczowymi zmiennymi są średni ważony koszt kapitału (WACC) i ROIC do oceny różnych progowych stóp procentowych dla transakcji tworzącej wartość.

          Nawet w najbardziej optymistycznym scenariuszu Carvana jest warta mniej niż jej obecna cena akcji.

          Rysunki 10 i 11 pokazują, ile według mnie CarMax powinien zapłacić Carvanie, aby nie zniszczyła wartości dla akcjonariuszy. Istnieją ograniczenia dotyczące tego, ile CarMax powinien zapłacić Carvanie, aby uzyskać odpowiedni zwrot, biorąc pod uwagę NOPAT lub uzyskiwane wolne przepływy pieniężne.

          Każda cena sugerowana opiera się na „docelowym ROIC przy założeniu różnych poziomów wzrostu przychodów. W obu scenariuszach szacowana stopa wzrostu przychodów wynosi 34% w roku pierwszym i 46% w roku drugim oraz 34% w roku trzecim lub równa konsensusowi. W pierwszym scenariuszu zakładam, że przychody wzrosną o 34% w czwartym i piątym roku, tak samo jak w trzecim. W drugim scenariuszu używam 40% wzrostu w czwartym i piątym roku, aby zilustrować najlepszy scenariusz, w którym zakładam, że Carvana mogłaby szybciej rosnąć w ramach większej sieci dystrybucji, zasobów i bazy klientów CarMax.

          Konserwatywnie zakładam, że CarMax może zwiększyć przychody Carvany i NOPAT bez wydawania kapitału obrotowego lub środków trwałych poza pierwotną cenę zakupu. Zakładam również, że Carvana osiąga 5% marżę NOPAT, która jest równa marży CarMax TTM NOPAT. Dla porównania, marża Carvana TTM NOPAT wynosi -9%.

          Rysunek 10: Domniemane ceny nabycia w przypadku transakcji neutralnej pod względem wartości

          Nabycie neutralne pod względem wartości CVNA

          Rysunek 10 pokazuje implikowane wartości dla CVNA przy założeniu, że CarMax chce osiągnąć ROIC na przejęciu, który jest równy jego WACC na poziomie 5,8%. Ten scenariusz przedstawia minimalny poziom wydajności wymagany, aby nie zniszczyć wartości. Nawet jeśli Carvana może zwiększyć przychody o 36% składane rocznie przez pięć lat z 5% marżą NOPAT, firma jest warta znacznie mniej niż 203 USD za akcję. Warto zauważyć, że każda umowa, która osiągnie tylko 5,8% ROIC, nie będzie skutkowała przyrostem, ponieważ zwrot z transakcji byłby równy WACC CarMax.

          Rysunek 11: Implikowane ceny nabycia w celu stworzenia wartości

          CVNA Value Accretive Acquisition

          Rysunek 11 przedstawia implikowane wartości dla CVNA przy założeniu, że CarMax chce osiągnąć ROIC przy przejęciu, który wynosi 15%, jego aktualny ROIC. Akwizycje zrealizowane po tych cenach byłyby naprawdę korzystne dla akcjonariuszy CarMax. Nawet w tym najlepszym scenariuszu wzrostu, implikowana wartość jest znacznie niższa od obecnej ceny Carvany. Bez znaczących wzrostów marż i wzrostu przychodów zakładanych w tym scenariuszu, nabycie CVNA po obecnej cenie niszczy znaczną wartość dla akcjonariuszy.

          Catalyst: COVID-19 Tailwinds spowalnia

          Podczas gdy w ciągu ostatnich kilku miesięcy akcje wzrosły, prędzej czy później powiernicy są zmuszeni rozważyć podstawowe fundamenty biznesu.

          Jak każdy sprzedawca używanych samochodów, Carvana jest zależna od handlu jako kluczowego źródła zapasów. Jednak według firmy Cox Automotive, dostawcy badań motoryzacyjnych, pod koniec lipca liczba używanych samochodów spadła poniżej 2,2 miliona pojazdów, czyli o 22% mniej niż w roku poprzednim. Dealerzy w całym kraju, w tym Carvana, z trudem nadążają za swoimi zapasami. Ponieważ konsumenci mniej podróżują, istnieje mniejsza potrzeba wymiany na nowszy samochód, a zatem mniejsza jest potrzeba wymiany lub sprzedaży istniejących pojazdów. Ponieważ Carvana stara się pozyskiwać pojazdy na wystarczająco dużą skalę, inwestorzy mogą zdać sobie sprawę, że droga Carvany do rentowności staje się coraz trudniejsza.

          Czego handlarze hałasem brakuje w CVNA

          Obecnie mniej inwestorów zwraca uwagę na fundamenty i sygnały ostrzegawcze ukryte w dokumentach finansowych. Zamiast tego, z powodu mnożenia się handlarzy hałasem, koncentruje się na handlu technicznym, podczas gdy wysokiej jakości badania podstawowe są pomijane. Oto krótkie podsumowanie dla traderów hałasu podczas analizy CVNA:

          • Zarobki podstawowe są bardzo ujemne i maleją
          • Niezrównoważone tempo wzrostu przychodówNiska bariera wejścia dla operatorów zasiedziałych na przyjęcie modelu biznesowego CarvanyWycena sugeruje, że Carvana będzie sprzedawać ponad dwa razy więcej niż dwa miliony samochodów rocznie Odszkodowanie dla kierownictwa nie pomaga akcjonariuszom

            Niestety dla inwestorów plan wynagrodzeń dla kadry kierowniczej Carvany nie tworzy bezpośrednich powiązań z tworzeniem wartości dla akcjonariuszy. Zamiast tego skupia się na interesie kadry zarządzającej na cenie akcji i EBITDA.

            82% wynagrodzenia kadry zarządzającej firmy jest długoterminowe i ma formę opcji na akcje i ograniczonych jednostek uczestnictwa (RSU). Opcje na akcje stanowią 52% wszystkich wynagrodzeń kadry kierowniczej, które zyskują na wartości wraz z ceną akcji firmy. RSU Carvany są powiązane z celem wynikowym EBITDA.

            Bez znaczących zmian w wynagrodzeniach kadry kierowniczej, Carvana ma motywację do przyspieszenia wzrostu przychodów, nie zwracając uwagi na ostrożne zarządzanie kapitałem. Poleciłbym wynagrodzenie komitetu wynagrodzeń w celu poprawy ROIC, co jest bezpośrednio skorelowane z tworzeniem wartości dla akcjonariuszy.

            Wykorzystywanie informacji poufnych i krótkie odsetki

            W ciągu ostatnich trzech miesięcy osoby mające dostęp do informacji poufnych nabyły 899 tys. Akcji i sprzedały 891 tys. Akcji, uzyskując efekt netto 9 tys. Nabytych akcji. Zakupy te stanowią mniej niż 1% wyemitowanych akcji.

            Obecnie sprzedanych jest 18,7 mln akcji, co stanowi 11% akcji pozostających w obrocie i dwa dni na pokrycie. Liczba sprzedanych akcji spadła o 7% od zeszłego miesiąca.

            Krytyczne szczegóły znalezione w dokumentach finansowych przez technologię Robo-Analyst firmy mojej firmy

            Ponieważ inwestorzy koncentrują się bardziej na badaniach podstawowych, technologia automatyzacji badań jest potrzebna do analizy wszystkich krytycznych szczegółów finansowych w dokumentach finansowych, jak pokazano w artykule Harvard Business School i MIT Sloan Core Earnings: New Data and Evidence.

            Poniżej znajdują się szczegółowe informacje na temat korekt, które wprowadzam na podstawie ustaleń Robo-Analyst dotyczących 10-Q i 10-K Carvany:

            Rachunek zysków i strat: Dokonałem korekt w wysokości 343 mln USD, czego efektem netto było usunięcie 157 mln USD dochodu nieoperacyjnego (4% przychodów). Tutaj możesz zobaczyć wszystkie korekty rachunku zysków i strat Carvany.

            Bilans: Dokonałem korekty o wartości 1,1 miliarda dolarów, aby obliczyć zainwestowany kapitał, przy wzroście netto o 230 milionów dolarów. Jedna z najbardziej znaczących korekt dotyczyła 41 milionów dolarów leasingu operacyjnego. Ta korekta stanowiła 8% zgłoszonych aktywów netto. Tutaj możesz zobaczyć wszystkie korekty bilansu Carvany.

            Wycena: Dokonałem 2 miliardów dolarów korekt, których efektem netto był spadek wartości dla akcjonariuszy o 2 miliardy dolarów. Nie było korekt, które zwiększałyby wartość dla akcjonariuszy. Oprócz całkowitego zadłużenia, które obejmuje wspomniane powyżej leasingi operacyjne, najbardziej znacząca korekta wartości dla akcjonariuszy wyniosła 547 mln USD udziałów mniejszości. Ta korekta stanowi 2% kapitalizacji rynkowej Carvany. Zobacz wszystkie korekty wyceny Carvany tutaj.

            Nieatrakcyjne fundusze, które przechowują CVNA

            Następujące fundusze otrzymują nieatrakcyjną lub gorszą ocenę i są w znacznym stopniu przydzielane CVNA.

            1. Portfel Morgan Stanley Discovery (MACGX) – alokacja 3,5% i bardzo nieatrakcyjna ocena
            2. Fidelity Advisor Growth Opportunities Fund (FAGAX) – alokacja 3,0% i nieatrakcyjny ratingClearBridge Select Fund (LCLTX) – alokacja 2,8% i bardzo nieatrakcyjna ocenaMorgan Stanley Insight Fund (MCRTX) – 2,7% alokacji i bardzo nieatrakcyjny ratingPortfel wzrostu Morgan Stanley (MGHRX) – alokacja 2,7% i bardzo nieatrakcyjna ocenaTransamerica Capital Growth (ILLLX) – alokacja 2,6% i bardzo nieatrakcyjny ratingUjawnienie: David Trainer, Kyle Guske II i Matt Shuler nie otrzymują żadnego wynagrodzenia za pisanie o jakimkolwiek konkretnym magazynie, sektorze, stylu lub temacie.

              Podstawowe zarobki mojej firmy są doskonałą miarą zysków, jak wykazano w artykule pt. „Podstawowe zarobki: nowe dane i dowody autorstwa profesorów Harvard Business School (HBS) i MIT Sloan. Artykuł empirycznie pokazuje, że dane mojej firmy są lepsze niż „Dochód operacyjny po amortyzacji i „Dochód przed pozycjami specjalnymi firmy Compustat, należącej do S&P Global (SPGI).

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy